System CRM w małej firmie

prosty CRM

Kiedy firma zyskuje nowych klientów, zwiększa się jej baza danych, niezbędny staje się sprawny przepływ informacji między zespołem. Jednak wyszukiwanie kluczowych informacji o kliencie może zająć sporo czasu. Z pomocą przychodzi system CRM (Customer Reationship Menagment), czyli zestaw narzędzi do zarządzanie relacjami z klientem.


CRM umożliwia lepsze zarządzanie informacjami, które już posiadamy. Wystarczy raz zalogować się do systemu, aby uzyskać niezbędne dane do przeprowadzenia transakcji z klientem. Systemy CRM najczęściej znajdują się na platformie. Zbędna jest wtedy instalacja dodatkowych programów. Wystarczy nam urządzenie, które ma połączenie z Internetem.

 

Jak wykorzystać system CRM w małej firmie można zobaczyć w poniższym materiale:

 

 


 

System CRM w małej firmie – 4 powody dlaczego warto z niego skorzystać:

 

#1  Jedna aplikacja wiele możliwości

 

Zarządzanie zebranymi informacjami jeszcze nigdy nie było takie proste. W prezentacji przedstawionej powyżej można zobaczyć, że prosty CRM składa się z modułów, które ułatwiają pracę zespołu. Prosty CRM to odpowiednia koordynacja, która zjednoczy wszystkie składowe procesy interakcji między pracownikami.

prosty CRM

  • Kontakty – Łatwe zarządzanie informacjami o klientach za pomocą jednego kliknięcia. Kiedy zadzwoni klient, jeden rzut oka wystarczy, aby stworzyć plan rozmowy.
  • Sprzedaż – Moduł ten pozwala na bieżące śledzenie etapu, na którym dana transakcja się znajduje.
  • Faktury – Korzystając ze słownika produktów i usług można łatwo i szybko przygotować ofertę dla klienta. Jedno kliknięcie wystarczy do przekształcenia oferty w pro formę lub fakturę VAT. Przygotowane dokumenty można wysłać pocztą elektroniczną.
  • Raporty – Umożliwiają dokonanie analizy najważniejszych aspektów działalności w formie czytelnych wykresów. W tym module istnieje również dostęp do zestawienia pracowników z największą liczbą wykonanych zadań.
  • Kokpit – Moduł pozwala na poznanie podstawowych danych informacyjnych, listę zaległych i nadchodzących zadań oraz spotkań.
  • Poczta – Cała komunikacja z klientami znajduje się w jednym miejscu. Masowa wysyłka poczty pomoże dotrzeć z ofertą do wszystkich zainteresowanych, a gotowe szablony wiadomości pozwolą zaoszczędzić czas.
  • Zadania – Moduł listy zadań dla pracowników z możliwością dodania opcji deadline. Ponadto istnieje możliwość śledzenia stanu realizacji wybranego zadania przez każdego użytkownika, który posiada odpowiednie uprawnienia.
  • Kalendarze – Moduł pozwala na planowanie spotkań i tworzeniu wydarzeń zarówno w swoim jak i współdzielonych kalendarzach.
  • Dostęp mobilny – Dostęp do wszystkich danych zgromadzonych w systemie możliwy jest z poziomu telefonu komórkowego. Uzyskanie dostępu do wewnętrznych danych firmy bez konieczności korzystania z komputera.
  • Praca grupowa – Praca grupowa realizowana w systemie prosty CRM umożliwia pracownikom wymianę niezbędnych dokumentów oraz informacji. Niezależnie od tego gdzie dany pracownik się znajduje może realizować powierzone mu zadania.

#2  Zadowolony klient to największy kapitał przedsiębiorstwa

 

Masowość zawładnęła światem. Coraz więcej firm skupia się na pozyskaniu jak największej ilości klientów zapominając o indywidualnym podejściu. Warto pamiętać, że klient to nie tylko chodzący zysk naszej firmy, ale przede wszystkim człowiek. Osoba, która ma swoje potrzeby i uczucia, która lubi czasami rozmawiać, również na inne tematy niż praca.

CRM daje nam możliwość tworzenia notatek o klientach oraz sprawdzania historii ich zamówień. Dzięki tym informacją można bezpośrednio wykreować lojalność klientów poprzez efektywne zaspokajanie ich indywidualnych potrzeb. Najczęściej przedsiębiorcy zależy na wykształceniu takiej relacji, żeby klient chciał wrócić do jego firmy.

Szybki podgląd danych o kliencie pomoże nawet nowemu pracownikowi w przeprowadzeniu udanej transakcji. Wprowadzenie nowych danych będzie od razu widoczne w panelu dzięki czemu zespół uzyska aktualne informacje.

 

Dostęp do danych z każdego miejsca oraz zarządzanie informacją wewnątrz jednego systemu daje nieocenioną przewagę konkurencyjną. Ma to szczególne znaczenie w jakości obsługi klientów oraz relacji biznesowych z kontrahentami.

 

Marek Zmysłowski z firmy Mementis


#3  Prosta i intuicyjna obsługa 

 

Z systemem CRM można zapomnieć o wielotygodniowych wdrożeniach nowych pracowników z bazą danych. Program jest intuicyjny, ograniczono też ilość folderów, dzięki czemu praca staje się łatwiejsza. Wszystkie niezbędne informacje do pracy z klientem znajdują się w jednym miejscu. Koniec wysyłania maili z notatkami i przekazywania danych na pen drivach.

Przedsiębiorcy potrzebują narzędzia, które można uruchomić w zaledwie kilka minut. Bez zbędnego ściągania aplikacji lub programów. Oprogramowanie przygotowane jest tak, aby każdy pracownik nie musiał zapoznawać się z grubą teczką instrukcji. Wystarczy tylko krótki okres czasu na wdrożenie.

Potencjał pracowników warto wykorzystać do nowych projektów, niż szkolić ich z obsługi skomplikowanego programu. Dodatkowy atut to oszczędność pieniędzy. Kapitał nie jest przeznaczany na szkolenia i pomoc techniczną, tylko pozostaje w kieszeni przedsiębiorcy.


 

#4  Dostęp online 24h 

 

Własna działalność wbrew powszechnej opinii nie jest łatwa. Właściciele firm często po oficjalnych godzinach pracują nadal. Sprawdzenie jak rozwija się biznes nie stanowi problemu dzięki CRM online. Wystarczy mieć dostęp do przeglądarki internetowej i już jest się na bieżąco 24 godziny na dobę przez 356 dni w roku. Nie ważne czy jest się oddalonym od siedziby firmy o setki kilometrów, czy tylko parę metrów.

Dostępność online do bazy danych przyda się również w nagłych wypadkach, kiedy niespodziewanie trzeba udać się do klienta. Szybkie odszukanie dotychczasowych transakcji uzyskamy przy pomocy jednego kliknięcia. Wystarczy tylko przeanalizować historię, aby móc przewidzieć jakie usługi klient będzie potrzebował w przyszłości.

Wniosek? Dobrze jest mieć pod ręką narzędzie, które w danym momencie będzie pokazywało aktualny plan sprzedażowy firmy. Przebicie się przez stosy papierów i uzyskanie informacji na nurtujące pytania nie będzie już sprawiało trudności. Całodobowy dostęp do informacji daje możliwość monitorowania wykonanych zadań oraz skupienia się na nadchodzących wyzwaniach.

 


 

Zainwestuj w swoją firmę

 

Pamiętaj zadowolony klient to zysk – spraw, żeby chciał do Ciebie wrócić! Na pewno warto wypróbować CRM, żeby sprawdzić jak zmienia się przepływ informacji między zespołem. Nie dajmy się jednak zwieść, że natychmiast po uruchomieniu zwiększą się dochody firmy. Budowanie relacji z klientem to długofalowy proces, by działania były skuteczne warto mieć narzędzie, które zwiększy reakcję pracowników na potrzeby klienta.

 

milena

Ten wpis ma 0 komentarzy

Comments open

Zostaw komentarz