Uniwersalne podejście do klienta – gotowy przepis na klęskę

prosty CRM
W obecnym świecie rynek produktów jest przepełniony. Coraz rzadziej spotyka się firmy oferujące unikatowe towary. Jeżeli nawet znajdą się takie na wybranym obszarze, to konkurencję dla nich stanowi transport. Przekleństwo czy też dar? Świat idzie do przodu i musimy się pogodzić ze wszystkimi ”darami” globalizacji. Co zrobić, żeby konsument wybierając dwie podobne oferty, zdecydował się jednak na naszą?

 

Wszystko bierze się z tego, jak wygląda Twoje podejście do klienta. Wiele wypowiadanych słów nie pomaga w usprawnieniu relacji z klientem, a tworzy jedynie iluzję relacji, która i tak nie przynosi zamierzonych korzyści. Oto trzy etapy, które musisz w pełni wykorzystać do budowania relacji z klientem tak aby chciał do Ciebie wrócić. Wykorzystywanie ich w codziennym życiu nie jest takie proste, jak mogłoby się wydawać, ale przynosi wymierne korzyści.

Zaczynamy!

 

3 niezbędne etapy budowania trwałych relacji z klientem:

 

1. Pierwsze wrażenie ma znaczenie

 

Obsługa klienta rozpoczyna się w momencie, kiedy klient przekracza próg firmy, albo dzwoni do niej w celu zasięgnięcia informacji. Natrafiając na monotonny głos w telefonie recytujący wyuczoną regułkę poczuje się jak kolejny klient w restauracji ze złotymi łukami. Brakuje tylko, żeby usłyszał może frytki do tego? Masowe podejście do klienta nie jest dobre. Spraw aby potencjalny klient poczuł się swobodnie odwiedzając Twoją siedzibę. Klienci obserwując pracowników (ich ubiór, zachowanie, rozmowy), tworzy sobie obraz całej firmy. Wykazanie szacunku i zainteresowania jego osobą na pewno zwiększy szansę wyboru Twoich usług czy produktów. Większość klientów nie podtrzymuje kontaktu z firmami i z ludźmi do których nie ma zaufania.

 

prosty CRM



2. Mistrz sprzedaży

 

Sprzedawcy stosują różne techniki przekonanie klienta do zakupu towaru lub też usług jego firmy. Najczęściej skupiają się na wytoczeniu argumentów handlowych, które ukazują korzyści z nabycia przez klienta wybranego towaru. Magia żonglowania korzyściami jest skuteczna. W pierwszym etapie sprzedawca zaczyna od aspektów odpowiadających potrzebom klienta. I tu pojawia się bardzo ważne pytania jak poznać prawdziwe potrzeby klienta? Istnieją dwa proste sposoby, przeprowadzamy, krótki ”wywiad” i liczymy w szczerość naszego rozmówcy. Druga opcja analizujemy. Jeżeli klient jest już naszym stałym odbiorcą i mamy już zebrane o nim informacje, możemy przewidzieć jego oczekiwania. Warto mieć w tedy pod ręką dostęp do historii jego zamówień oraz notatek zespołu. Przepływ danych bywa często utrudniony dlatego warto zaopatrzyć się w aplikację, która będzie takim źródłem informacji. Na rynku dostępnych jest wiele prostych systemów CRM, które ułatwią wykorzystanie i udoskonalanie cyklu życia konsumenta. Dziś prawdziwą sztuką jest złożenie właściwej oferty, właściwemu klientowi, we właściwym czasie.

 


 

3. Wisienka na torcie

 

Jeżeli myślisz, że skoro udało Ci się sprzedać produkt i na tym Twoje zadanie się kończy to wróć jeszcze raz do początku tego artykułu. Ostatni etap budowania relacji z klientem jest również istotny. To wisienka na przysłowiowym torcie, nad którego wypiekiem tak bardzo się trudziłeś.
Czas na obsługę po sprzedażową. Klient zdecydował się na skorzystanie z oferty Twojej firmy, ale nadal ma pewne obawy. Należą do nich między innymi obawa przed niewłaściwym wyborem, awarią produktu, brakiem dopasowania produktu do wymogów i potrzeb. Z tyłu głowy każdego klienta pojawia się światełko ostrzegawcze o perspektywie ewentualne problemów z produktem. Jest to naturalna obawa, nękająca każdego człowieka.
Klienci chcą uzyskać zapewnienie sobie poczucia bezpieczeństwa. W tym miejscu jest istotne zadanie dla Ciebie. Warto zapewnić klienta, że po dokonaniu zakupu nie nastąpi zerwanie kontaktu z firmą. Jeżeli jest możliwość zapewnij mu długoletnią gwarancję na zakupione towary i zapewnij profesjonalną obsługę po sprzedażową.
Wydaje Ci się to przesada? Zastanów się jakimi argumentami decydujesz się przy wyborze produktów dla siebie. Czy zaufasz nieznanej firmie, bez gwarancji?

 


 

Ważne

 

Budowanie stałych relacji z klientem nie jest proste, dlatego warto zaopatrzyć się w odpowiednie narzędzia, które ułatwią Ci ten trud.
Skorzystaj z systemu Funnela – PROSTY CRM.

 

151110-crm-funnela-moduly-v3-750x100

Co zyskujesz?

 

  • W jednym miejscu znajdują się dane o Twoich klientach, dzięki czemu każdy pracownik może z nich skorzystać.

 

  • Dostęp mobilny do aplikacji. Nie ważne czy jesteś w terenie czy w domu. Zawsze masz dostęp do bieżących danych Twojej firmy.

 

  • Nie musisz wpisywać haseł do konta pocztowego, google drive, programu do wystawiania faktur czy też kanałów social media. Jedno logowanie zapewni Ci dostęp do niezbędnych programów.
milena

Ten wpis ma 0 komentarzy

Comments open

Zostaw komentarz